Zamieszczone przez paba
opony letnie - co myślicie
Zwiń
X
-
GWARANT
Jak dobra okazja to warto podać na forum cenę i miejsce gdzie kupiłeś.Zamieszczone przez wasyljak okazyjnie ...wyślij na priwa? i gdzie?zakupiłem okazyjnie
Komentarz
-
nie wiem czy ~25-30 tys km rocznie to dużo czy mało, po dwóch latach bieżnik miał ok 5,5mm, niestety w trzecim sezonie guma zrobiła się twarda jak plastik i auto na mokrym asfalcie słabo zaczęło skręcać, dlatego trzymam się z daleka od Uniroyala.Zamieszczone przez dudek_tSądząc po miękkości gumy to trzeba mało jeździć żeby myśleć o trzech sezonach na tych oponach :PZamieszczone przez b-bar01dwa razy dałem się nabrać na uniroyale typu "rain tyres" z parasolką i dwa razy opony robiły się plastikowe w trzecim sezonieZamieszczone przez marpolUniroyal Rainsport
W porównaniu do nich Yokohama jest znacznie lepsza, miałem wcześniej AVS db V550 teraz A.drive AA01.
Komentarz
-
-
Też mam Octę 1.6. Zakupiłem Hankook Ventus Prime2, 195/65/15, wyniosły mnie po 180zł/sztuka. Indeksy stoją na B, opony cichutkie, nie udało mi się jeszcze wytrącić ich z równowagi, nic nie buksuje, nic się nie ślizga, autko jakby lżej się prowadzi, przyklejone na zakrętach, zero stresu - ogólna bajka. W przyszłym tygodniu ruszam w trasę, to napiszę jak wrażenia.Zamieszczone przez m4tix00Witam,
Jestem szczęśliwym posiadaczem skody octavii I 1.6 GLX, mam to auto od 1,5 miesiąca i jeżdżę nadal na zimowych oponach. Wiem, że to nie jest mądre ani bezpieczne ale jakos czasu nie miałem aby się do tego zabrać. Dodam istotną informację, czyli to że jestem laikiem jeśli chodzi o motoryzację itp. Nie znam się dobrze na samochodach ale wiem, że wybór opon jest istotną sprawą jeśli chodzi o bezpieczeństwo, czy spalanie,
Jakie opony wybrać do mojego modelu? Nie jeżdżę szybko, cenię sobie ekonomie jazdy. Potrzebuje nowych opon tylko kompletnie nie wiem jakich. Wymiary opony to 195/65. Prosiłbym o cenne uwagi co do wyboru opon.
Bardzo proszę o pomoc i rady.
Pozdrawiam,
Mateusz
Komentarz
-
-
Ja mam nie co inne doświadczenia, mam dwie opony z 2011 i dwie z 2012 i naprawdę nie mam powodu do narzekania. Nie zrobiła sie plastikowa, nie wyząbkowała, nie ma 0.5mm bieżnika. Przelot roczny około 15-18tyś naprawdę fajne opony piszę o URS2 rozmiar 205/55/16.Zamieszczone przez b-bar01nie wiem czy ~25-30 tys km rocznie to dużo czy mało, po dwóch latach bieżnik miał ok 5,5mm, niestety w trzecim sezonie guma zrobiła się twarda jak plastik i auto na mokrym asfalcie słabo zaczęło skręcać, dlatego trzymam się z daleka od Uniroyala.Zamieszczone przez dudek_tSądząc po miękkości gumy to trzeba mało jeździć żeby myśleć o trzech sezonach na tych oponach :PZamieszczone przez b-bar01dwa razy dałem się nabrać na uniroyale typu "rain tyres" z parasolką i dwa razy opony robiły się plastikowe w trzecim sezonieZamieszczone przez marpolUniroyal Rainsport
W porównaniu do nich Yokohama jest znacznie lepsza, miałem wcześniej AVS db V550 teraz A.drive AA01.
Obiecywałem ze powiem coś o nowym zakupie do Mondeo 225/45/17 URS 3 jak pisał kolega szkoda są specyficzne zupełnie inne niż 205.... ja nie ma FR-a i może dla tego sie ta opona inaczej zachowuje. wracając 100 000 nie przeleciałem ale po tym co zrobiłem fajna opona, ma rzeczywiście bardziej miękkie ścianki ale za to mniej ''wozi'' w koleinach. Trakcja na suchym super na gładkim mokrym asfalcie 140KM TDCI za mało dla niej
ciągnie (nadgorliwy wg. mnie ASR Mondeo nie poprawiał mojej jazdy)
Reasumując nie rozciągając tematu z URS 2 i URS 3 jestem zadowolony, widzę na forum że chyba jestem wyjątkiem ale naprawdę nie mam powodów do narzekania
Komentarz
-
-
m4tix00, właśnie na hankooki kinergy Eco, wiadomo, że 500 km to nie jest żaden przebieg, ale jak warunki mialem zmienne, bo w sumie i deszcze, i temperatury od 3 stopni w nocy do powyżej 25 stopni, to złego nic nie mogę powiedzieć, głośność też na dobrym poziomie (czy są ciche, to nie mogę powiedzieć, bo mam klekota, ale głośne nie są).
A w ogóle to napisales pod moim postem dokładnie :wink:
Komentarz
-
-
Na Matadorach wyjechałem z salonu, równie dobrze mogliby zamontować dojazdówki
.
Rozważę Blueresponse'y. Znalazłem jeszcze Uniroyale RainExpert, używałem zimówek z Uniroyala (MS Plus 66), właściwie to właśnie je "dojeżdżam", byłem z nich bardzo niezadowolony- o ile na mokrej lub pokrytej błotem pośniegowym nawierzchni spisywały się jako tako, tak na śniegu jechały gdzie chciały.
Komentarz
-
-
To ja opiszę moje wrażenia z jazdy na Dunlop Sport Maxx RT 215/55 R16. W tym tygodniu miałem w końcu okazję pojeździć dość dużo na tych oponach w czasie deszczu (zrobiłem 700 km w dwa dni) i powiem, że rewelacji nie ma. Mimo, że opony są nowe (zrobione ok. 4 000 km) mają spore problemy z odprowadzaniem nawet średniej ilości wody. Wjazd nawet w niezbyt dużą koleinę z wodą przy 100 km/h skutkuje zauważalną utratą przyczepności (aquaplanning). Innym jej problemem jest ruszanie na mokrym - o buksowanie kół naprawdę nietrudno. Sama jednak jazda po mokrym asfalcie nie sprawia problemów, nie odczuwałem zerwania przyczepności i czułem się pewnie. Opony są też naprawdę ciche zarówno na mokrym jak i na suchym.
Jazdę na suchym oceniam bardzo dobrze. Opona świetnie "się klei" do asfaltu i pewnie trzyma w zakrętach.
Komentarz
-
-
w 100% mam takie samo zdanie o nich, jak mocniej pada poprostu trzeba uwazac. Ja mam rozmiar 225/45/18Zamieszczone przez granacikTo ja opiszę moje wrażenia z jazdy na Dunlop Sport Maxx RT 215/55 R16. W tym tygodniu miałem w końcu okazję pojeździć dość dużo na tych oponach w czasie deszczu (zrobiłem 700 km w dwa dni) i powiem, że rewelacji nie ma. Mimo, że opony są nowe (zrobione ok. 4 000 km) mają spore problemy z odprowadzaniem nawet średniej ilości wody. Wjazd nawet w niezbyt dużą koleinę z wodą przy 100 km/h skutkuje zauważalną utratą przyczepności (aquaplanning). Innym jej problemem jest ruszanie na mokrym - o buksowanie kół naprawdę nietrudno. Sama jednak jazda po mokrym asfalcie nie sprawia problemów, nie odczuwałem zerwania przyczepności i czułem się pewnie. Opony są też naprawdę ciche zarówno na mokrym jak i na suchym.
Jazdę na suchym oceniam bardzo dobrze. Opona świetnie "się klei" do asfaltu i pewnie trzyma w zakrętach.
i nie wiem dlaczego ale strasznie sie klada na zakretach.Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
Komentarz
-
-
bo "mietkawe" sa
chodzi o scianke boczna
jesli te opony nie sa zauwazalnie ciezsze od zwyklych w tym samym rozmiarze to pewnie maja malo tego usztywnienia z boku.
re002 sa ze 2kg ciezsze (jak nie wiecej) od zwyklych oponek. ale zwykle palcem z boku wciszniesz a re002 nie ( oczywiscie nie na feldze)
Komentarz
-
-
Ja mam Bridgestone Ecopia 150. Fajnie sie jezdzi, mam na nich pond 20000km, zuzycie bieznika sladowe.
No i ta popularna nanotechnologia w gumie
Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
Miałem brać UR3 ale jeszcze wstrzymam się z decyzją.
Miękkie ścianki boczne - tego nie chcę, a że przesiadam się na 225/50/17 z 225/45/17 to tym bardziej zależy mi na twardym boku.
Dunlop Sp01 w 225/45/17 prowadzenie rewelacja.
minus ścieranie i trochę wyząbkowały niestety, ale w ogólnym rozrachunku imo bdb.Audi A4 1.8TFSI
Komentarz
-
-
Jeśli chodzi o emeryckie 195/65 R15, które z premedytacją pozostawiłem w swojej O2, choć kiedyś zamierzałem zmienić rozmiar kół letnich przy okazji kupna nowych opon, to z radością dołączyłem do grona użytkowników Dunlop BluResponse.
Powiem tak - nie jechałem jeszcze samochodem na tak cichych oponach
Cisza niemal absolutna, w dowolnym zakresie prędkości. Jak wyjechałem na trasę Vectrą C z nieco już wyząbkowanymi GY OptiGrip w rozmiarze 225, to myślałem że nie zniosę tego huku. No i 195 pięknie prowadzi się w koleinach podczas gdy 225 wyrywa kierownicę z rąk (i to przy absolutnie sprawnym zawieszeniu). Dobry wybór. W słoneczny i gorący dzień wcale nie jest łatwo zmusić te Dunlopy do pisku w ciasno pokonywanym zakręcie. Ciężkich warunków deszczowych jeszcze nie testowałem. Wyważenie było bezproblemowe, ale to może kwestia rozmiaru. Do licznikowych 200 km/h kierownica nie drgnie (wyważane z testem drogowym na Hunterze). Opony made in Poland. Oszczędności w spalaniu nie zauważyłem, ale ta cisza warta jest polecenia!
M.666 4U
Komentarz
-
-
Sam jestem zdziwiony - stare odcinki (nieremontowane) S7 z Gdańska do Warszawy. W ciągu tygodnia 2x ta sama trasa, raz Vectrą (225) a raz Skodą (195), różnica w prowadzeniu kolosalna. Vectra świeżo po remoncie przedniego zawiasu (wymieniałem amortyzatory, sprężyny, wszelkie odboje), zaś tuleje, sworznie, łączniki są sprawne - a zresztą od lat ją tak samo nosi w koleinach. Szczególnie odczuwalne jest to na początku wyprzedzania, kiedy zmiana pasa ruchu wiąże się z gwałtownym przyspieszaniem - auto miało ciężki bagażnik i do tego jest mocne, więc wówczas przednia oś była mocno odciążona przy takim manewrze, co z pewnością pogarszało sprawę - kierownicą miotało... ET mam 39 albo 41, fabryczne nie kombinowane. Może nie wyrywa dosłownie kierownicy z rąk, ale zmusza do pewnego i silnego chwytu oraz szybkich korekt, nie wybacza nonszalancji.Zamieszczone przez eaglemirekTo ja jeszcze chyba nie spotkałem takich kolein jak u Ciebie :diabelski_usmiech Chyba że sprawa rozbija się o ET bo mam 35 :?Zamieszczone przez beavisopodczas gdy 225 wyrywa kierownicę z rąk
M.666 4U
Komentarz
-
Komentarz